"מוות יפה: יפי הבלורית והתואר, בין אתונה הקלאסית לישראל של שנות האלפיים"
נאוה סביליה שדה, "מוות יפה: יפי הבלורית והתואר, בין אתונה הקלאסית לישראל של שנות האלפיים", מותר – כתב העת של הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל-אביב, גליון 18, 2011, עמ' 79-88.
"עד יתאהב בנער על חמד פרחי עלומיו, חושק בירכיו ובפיו המתוק" (סולון, מאה שישית לפנה"ס) 1
פיוט זה, המבטא ערגה כלפי נער צעיר, נדמה שזכה ללבוש חזותי בדמות המתוארת בפסל הברונזה מן המאה החמישית לפנה"ס. פני הנער בפסל רכות ועדינות מאוד, ראשו מוטה מעט הצידה בביישנות ובאיפוק, הבעת פניו רצינית ומופנמת, שפתיו עדינות וחושניות, ותלתליו מעוטרים בסרט מנצחים. יפה בלורית ותואר הוא נער זה, ואף מנצח בתחרות ספורט כלשהי, או אולי ינצח כלוחם בצבא שיביס את הפרסים, אויביהם של בני אתונה וספרטה.
למאמר המלא ראו כאן
- תשוקה מתירת אברים — שירה ארוטית יוונית, (תרגם: א' אור), תל אביב, 1993 , סולון, שיר 14 , עמ' 32 . מאמר זה הוא חלק ממחקר נרחב יותר הנמצא בעיצומו אודות הנוכחות הקלאסית באמנות הישראלית. ↩